Jak utrzymać prawidłową wagę w trakcie menopauzy
Przyrost masy ciała ma prawo wydawać się pewny po wkroczeniu w dorosłe lata menopauzy, jakkolwiek prawda jest taka, iż nie musi tak być.

portal dojrzałej kobiety

Normalne zmiany hormonalne oznaczają, że masz prawo rozpocząć zauważać symptomy menopauzy, takie jak uderzenia gorąca, nocne poty i huśtawki nastrojów, niemniej jednak nie musisz bezczynnie akceptować faktu, że liczba na wadze w łazience również stale rośnie.

Waga w czasie menopauzy – w czym problem?
Oto, co dzieje się z Twoim ciałkiem: rozkład ciężaru zmienia się w miarę menopauzy, a dodatkowe kilogramy gromadzą się wokół twojego brzucha. Przed, w trakcie oraz po menopauzie poziom estrogenu zaczyna słabnąć, a metabolizm spowalnia, co utrudnia utratę masy ciała, zwłaszcza w okolicy środkowej. Tłuszcz z brzucha nie jest po prostu drażniący – jest także niezdrowy. Badania pokazują, że zwiększa to ryzyko chorób serca, cukrzycy, co niektórych nowotworów, a może nawet wczesnej śmierci.

Co zrobić, by poradzić sobie ze wzrostem wagi?
Rozpocznij od połączenia umiarkowanych oraz energicznych ćwiczeń, by wypalić menopauzalny przyrost masy ciała ludzkiego. Twoja rutyna ma pokrywać ćwiczenia aerobowe, takie jak:

•    pływanie,
•    chodzenie,
•    jazda na rowerze,
•    jogging,
•    trening siłowy.

To, co chcesz teraz zastosować, to trening interwałowy o wysokiej intensywności – świadczy to przeplatanie impulsów o najwyższej intensywności z mniejszą intensywnością w czasie treningu. Twój metabolizm spowolnił się, co poniektóre badania twierdzą, iż spala paręset kalorii mniej dziennie. Patrz w następstwie tego na to, co jesz i dokonuj świadomych wyborów co do tego, co dajesz na talerz.